me4yourcare blog (4)

Als zorgverlener kom je soms ook aan de andere kant van de tafel. Mijn vader (toen 85 en zelfstandig) kreeg na een CVA thuiszorg voor de ochtend- & avondzorg. Na 3 dagen werd ik gebeld dat ze zouden stoppen met de zorgverlening omdat hij 'de zorg weigerde'. Ik vroeg mijn vader wat er aan de hand was en hij verklaarde dat er elke keer een andere zuster komt en die hem gaat vertellen hoe hij zich moet aan- of uitkleden, die zijn kleding ni

et netjes ophing ect. "En allemaal doen ze het anders!' Zijn conclusie 'Anderen gaan mij ineens vertellen hoe ik het moet doen, dus sta ik om 06.00 op om ervoor te zorgen dat ik klaar ben om 08.00 en geef ik ze een lekker kopje koffie, het zijn lieve dames hoor maar ze moeten mij niet gaan vertellen wat ik moet doen.' Dit zette mij aan het denken. Enerzijds moet mijn vader leren zorg aanvaarden en beetje meebewegen met de zuster. Anderzijds zou de zuster zich meer bewust kunnen zijn dat ze 'inbreken' in iemands leven die ook daar erg aan moet wennen. Je stapt iemands leven letterlijk binnen en dat is zeer indringend. Iedereen doet het goed ook al is het anders dan dat jij het doet. 'Hoe doet u het altijd?' Zou een opener benadering kunnen bijdragen aan een betere samenwerking tussen cliënt &zuster? Kwaliteit, tijdwinst?

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

© 2020 by me4yourcare - Irene Boers Zorg en Welzijn - Powered by Tariq Hashem @ Hashemite Solutions B.V. 

  • LinkedIn Social Icon
  • Blogger Social Icon
  • Google Places Social Icon