© 2017 by me4yourcare - Irene Boers Zorg en Welzijn - Created by Hashemite Enterprises

  • LinkedIn Social Icon
  • Blogger Social Icon
  • Google Places Social Icon
Please reload

Recente berichten

Particuliere thuiszorg; Mevrouw 80 + , Alzheimer, komt 34 keer haar bed uit in 2 uur tijd. Ze valt in slaap, schrikt wakker en springt uit bed en zoek...

me4yourcare blog (3)

August 2, 2017

1/1
Please reload

Uitgelichte berichten

me4yourcare blog (4)

August 9, 2017

Als zorgverlener kom je soms ook aan de andere kant van de tafel. Mijn vader (toen 85 en zelfstandig) kreeg na een CVA thuiszorg voor de ochtend- & avondzorg. Na 3 dagen werd ik gebeld dat ze zouden stoppen met de zorgverlening omdat hij 'de zorg weigerde'. Ik vroeg mijn vader wat er aan de hand was en hij verklaarde dat er elke keer een andere zuster komt en die hem gaat vertellen hoe hij zich moet aan- of uitkleden, die zijn kleding ni

 

et netjes ophing ect. "En allemaal doen ze het anders!' Zijn conclusie 'Anderen gaan mij ineens vertellen hoe ik het moet doen, dus sta ik om 06.00 op om ervoor te zorgen dat ik klaar ben om 08.00 en geef ik ze een lekker kopje koffie, het zijn lieve dames hoor maar ze moeten mij niet gaan vertellen wat ik moet doen.' Dit zette mij aan het denken. Enerzijds moet mijn vader leren zorg aanvaarden en beetje meebewegen met de zuster. Anderzijds zou de zuster zich meer bewust kunnen zijn dat ze 'inbreken' in iemands leven die ook daar erg aan moet wennen. Je stapt iemands leven letterlijk binnen en dat is zeer indringend. Iedereen doet het goed ook al is het anders dan dat jij het doet. 'Hoe doet u het altijd?' Zou een opener benadering kunnen bijdragen aan een betere samenwerking tussen cliënt &zuster? Kwaliteit, tijdwinst?

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Volg ons
Please reload

Zoeken op tags
Please reload

Archief
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square